Powered By Blogger

16.11.2012

Filety drobiowe w sosie śmietanowo-twarożkowym

Niedawno wymyśliłam taką wariację na danie z gotowanego mięsa

Składniki na 2-3 porcje:

25-30 dag piersi z indyka lub kurczaka
500ml bulionu mięsnego (może byćz kostki)
łyżka masła
szklanka śmietany 18%
25 dag twarogu wiejskiego light (np. Piątnica)
1 średni pomidor
garść ziaren słonecznika
sól, pieprz, majeranek
szczypiorek

Mięso, po umyciu i osuszeniu, pokroiłam w kostkę. Gotowałam 15 minut w bulionie mięsnym.
W tym czasie rozgrzałam na patelni łyżkę masła, po czym powoli dolałam śmietanę, cały czas mieszając. Podgrzewałam na wolnym ogniu. Gdy była już wystarczająco ciepła, ale jeszcze przed zagotowaniem, zdjęłam z ognia. Dodałam twaróg i doprawiłam przyprawami.
Pomidor po sparzeniu obrałam ze skórki i pokroiłam w drobną kostkę. Dodałam do masy śmietanowo-twarogowej wraz ze słonecznikiem. Dokładnie wymieszałam, dodałam ugotowane mięso i posypałam szczypiorkiem.
Podałam z kaszą jęczmienną polaną tą drobiową potrawką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz