Powered By Blogger

18.08.2012

Ryż na pieczarkowo z jajem

Potrzebujesz:
 
    * 250g pieczarek
    * 3 jajka
    * 100 ml śmietany 18%
    * łyżka masła
    * dwie łyźki mąki
    * bulion warzywny (250 lub 500 ml)
    * przyprawy: bazylia i oregano
    * natka pietruszki


Ryż ugotowałam w osolonym wrzątku, a po odsączeniu trzymałam w cieple. W tym czasie również gotowały się jajka na twardo. Pokrojone w cienkie plasterki pieczarki udusiłam na łyżce masła. Przygotowałam bulion z kostki (ilość dowolna - ja często przygotowuję ok. 500ml, bo gdy sos pozostanie, mogę go wykorzystać do innego dania).
Dolałam bulion do pieczarek, a następnie zagęściłam go śmietaną z dobrze wymieszaną mąką. Gotowałam na małym ogniu do zgęstnienia. Przyprawiłam do smaku, a na koniec dodałam pokrojone na cząstki jajka i posypałam zieleniną. Odsączony ryż polałam sosem i podałam to danie z surówką warzywną.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz