Powered By Blogger

29.08.2012

Moja bruschetta z pomidorami i mozarellą

Spotkałam się z zastosowaniem do bruschetty bułki typu bagietka. Z tego, co wiem, najlepiej by był to chrupiący wiejski chleb bądź bagietka pszenna lub żytnia, ale ciabatta też się do tego nadaje. Spotkałam się też ze specjalnym włoskim chlebem - bardzo duże, grube kromki.

W moim wykonaniu oprócz klasycznych składników typu pomidory i bazylia, lubię dodać jeszcze mozarellę. Można śmiało eksperymentować ze składnikami.

Ważne, by to, co dodajemy na wierzch, nie było już podpiekane, bo wtedy nie jest to już dla mnie bruschetta. Składniki wykładane na wierzch lepiej podawać bowiem na zimno. Choć spotkałam się też ze stwierdzeniem, że można podawać także na ciepło jako przekąskę albo przystawkę przed daniem głównym.

Także można wybrać wersję wedle swego upodobania, wszakże eksperymentowanie w kuchni jest wskazane. Należy wtedy oddzielnie podgrzać przygotowane i wymieszane składniki.

Moja bruschetta z pomidorami i mozarellą

 * bagietka pokrojona skośnie w grube kromki
 * 4 dojrzałe pomidory;
 * kilka liści bazylii (lub w wersji suszonej)
 * oliwa z oliwek (często zastępuję masłem ziołowym)
 * sól i pieprz.

Pomidory po umyciu i sparzeniu, obieram ze skórki. Następnie kroję je w drobną kostkę.

Generalnie sos robimy w ten sposób: jeśli stosujemy świeże liście bazylii, należy je umyć, osuszyć i wymieszać z pomidorami. Dolewamy oliwę, doprawiamy solą i pieprzem, a powymieszaniu całości pozostawiamy na ok. godzinę.

Ja natomiast często zamiast zastosowania oliwy, przygotowuję masło ziołowe - do masła (zawsze stosuję light) dodaję bazylię, oregano lub po prostu zioła prowansalskie (ilość wedle uznania)

Pokrojone pieczywo na dość grube kawałki podpiekam kilka minut w nagrzanym piekarniku tak, by miąższ pozostał miękki, a skórka była lekko chrupiąca. W zupełności wystarczy ok. 8m. w 180st. Smaruję bagietkę masłem ziołowym.

Do pomidorów lubię natomiast dodać jeszcze pyszny ser mozarella - kroję go w niedużą kostkę i mieszam razem z pokrojonymi pomidorami. Po nałożeniu tych składników na podpieczoną bagietkę, doprawiam delikatnie solą i pieprzem, a na koniec posypuję bazylią. Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz