Powered By Blogger

16.08.2012

Pizza z mozarellą i pomidorkami

Tym razem wykorzystałam przepis na ciasto wg specjalnego wydania Tiny "Smacznego" z przepisami:

3 dag drożdży
3 szklanki mąki
niepełna szklanka letniej wody
6 łyżek oliwy
1 jajko
łyżeczka soli



Drożdże należy rozmieszać z wodą i cukrem, odstawić w ciepłe miejsce. Kiedy zaczną pracować, wlewamy do mąki, po czym dodajemy sól i wbijamy jajko. Należy zagnieść gładkie jednolite ciasto, łatwo odstajace od ręki i ścianek miski, w której je wyrabiamy. Przykrywamy ściereczką i zostawiamy do wyrośnięcia. Kiedy ciasto podwoi swoją objętość, ponownie je zagniatamy.

Podzieliłam ciasto na 4 mniejsze porcje i każdą rozwałkowałam na dość cienki placek (średnica ok. 25 cm). Blaszki do pieczenia przykryłam papierem do pieczenia.

Przepis na pesto z suszonych pomidorów - znaleziony w jakiejś gazecie

12 suszonych pomidorów
1,5 pęczka bazylii
50 g tartego parmezanu (ja używam sera light)
150 ml oliwy z oliwek
szczypta świeżo mielonego pieprzu
1/4 łyżeczki soli

Pomidory kroimy na niewielkie kawałki, dodajemy posiekaną bazylię i ser tarty. Po zmiksowaniu blenderem dodajemy kilka kropel oliwy. Gdy zgęstnieje, doprawiamy solą i pieprzem.

Na wierzch pizzy

pesto z suszonych pomidorów
250 g mozarelli (dwie porcje)
250 g pomidorków koktajlowych
bazylia i oregano

Pizzę posmarowaną pesto, z ułożonymi na wierzchu mozarellą i pomidorkami,  a także posypaną ziołami, wstawiłam do nagrzanego piekarnika. Piekłam w temp. 200 st przez 20-25 minut

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz