Powered By Blogger

16.09.2011

Kurczak z ryżem na pomidorowo




Zainteresowałam się gotowaniem mięsa, jak się pewnie domyślacie, bo musiałam, ale jakoś nie spieszy mi się do powrotu na "utarte ścieżki". Przepisy te powstały, gdy przerażona wizją gotowania w osolonej wodzie kawałka piersi z kurczaka lub udka zaczęłam swoje poszukiwania. Bywa, że moje inspiracje pochodzą z przepisów, gdzie jak najbardziej smażono, ale adaptowałam je pod swoje potrzeby, również zastępując składniki wedle swoich upodobań oraz tworząc nowe smaki. Sprawia mi satysfakcję poszukiwanie nowych rozwiązań i radość, że choć nie smażone, to takie...smaczne!



Składniki
 
    * 250g piersi z kurczaka                          
    * 1 kostka bulionu mięsnego
    * 100ml śmietany 17%
    * dwie łyżki mąki
    * dwie -trzy łyżeczki przecieru pomidorowego
    * przyprawy: bazylia, tymianek
    * natka pietruszki
    * ryż

Pierś z kurczaka należy pokroić na kawałki i przygotować bulion z kostki mięsnej, w którym będziemy mięso gotować. Gdy mięsko się podgotuje, do dwóch łyżek mąki, dolewamy śmietanę i po dokładnym wymieszaniu, by nie zostały grudki, dodajemy przecier pomidorowy. Hartujemy tę masę  bulionem, a następnie dolewamy do gotującego się mięsa. Zmniejszamy gaz, doprawiając bazylią i tymiankiem oraz posypujemy natką pietruszki. Podaję z ryżem i surówką.




1 komentarz:

  1. Dzisiaj wymyśliłam kolację przy świecach z Mężem. I właśnie robię taką potrawkę. Doskonała na takie wieczory. Dodam surówkę z marchwi i pychota!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń