Powered By Blogger

31.10.2011

Piernikowe ciasto z dyni

W związku z Halloween i zakupieniem dyni do wydrążenia na lampion, postanowiłam wykorzystać miąższ do wyczarowania czegoś pysznego. Znalazłam interesujący, a jednocześnie nieskomplikowany przepis na ciasto dyniowe autorstwa abbry. Nazwałam je piernikowe, bo ma podobny smak do piernika, przypomina mi również ciasto marchewkowe. Wyszło pyszne - polecam! Warto odcisnąć miąższ z dyni, dzięki temu ciasto będzie puszyste, ale nie mokre. Oto przepis:


  • 2 szklanki wydrążonego miąższu z dyni 
  • 1 szklanka cukru
  • 3 jajka
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 cukier waniliowy
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka oleju
  • garść orzechów włoskich

Jajka ubić z cukrem , dodać olej , mąkę , cukier waniliowy , sodę i cynamon . Zmiksować . Do masy dodać utartą dynię i orzechy , delikatnie wymieszać łyżką .
Ciasto wlać do formy wysmarowanej masłem i wysypanej mąką . Piec w piekarniku nagrzanym do 180°C przez 50 minut .

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz