Powered By Blogger

25.08.2011

Morelowe ukojenie



Przepis, który zamieszczam poniżej, pochodzi z mojego dość bogatego zbioru wycinek gazetowych, a w internecie umieszczał go już Daniel.

Składniki:

  * 170 g ciasteczek migdałowych

 * 100 g masła


  * 7 płatków żelatyny

  * 1 puszka moreli

  * 500 g sera ricotta

  * 700 g kg twarożku wiejskiego

  * 80 g cukru

  * 1 torebka cukru waniliowego

  * 125 g śmietany kremówki

Pokrusz ciasteczka. Maslo rozpuść i odstaw, aby nieco ostygło. Dodaj pokruszone ciasteczka i wymieszaj. Wyłóż powstałą masę na blachę wyrównaj i odstaw do lodówki.

Namocz żelatynę. Morele osącz, pozostawiając 150ml soku. Wymieszaj sery, cukier, połowę cukru waniliowego i sok z moreli. Żelatynę odciśnij i połącz z masą serową. Rozsmaruj na spodzie ciastek i ułóż połówki moreli na wierzchu. Włóż na godzinę do lodówki. śmietanę ubij z drugą połową cukru waniliowego. Wyciśnij na ciasto dekoracyjne gniazdka.

Ja trochę zmodyfikowałam przepis, gdyż nie mogłam akurat dostać sera ricotta, więc zaryzykowałam i zastąpiłam go serkiem mascarpone. Zrobiłam tak, gdyż też mam przepis na podobne ciasta z jego użyciem. Smak był wyborny, więc nie popełniłam chyba wielkiego grzechu

Natomiast nie wykonałam tych ozdobnych gniazdek, gdyż ciasto robiłam w czasie świąt u rodziców, nie miałam ze sobą "sprzętu" do ozdabiania. Oto co mi wyszło:


1 komentarz:

  1. Bardzo pyszny deser. Drugiega dnia nie doczekał. Wszystkim smakował.
    Polecam!

    OdpowiedzUsuń