Powered By Blogger

4.10.2011

Chlebowa zapiekanka w sosie pomidorowo-serowym


Pieczywo kojarzy się najczęściej ze śniadaniem lub kolacją, a można też wykorzystać chleb do przyrządzenia dania obiadowego. Jest to pomocne, zwłaszcza, gdy zostanie nam go trochę więcej w chlebaku i możemy go pozytecznie wykorzystać.

Dziś przedstawię mój pomysł na Chlebową zapiekankę w sosie pomidorowo-serowym

    8 kromek chleba tostowego lekko czerstwego  
    125ml śmietany 18%                                                            
    125ml kwaśnej śmietany
    pół puszki pomodorów w zalewie
    jajko
    150g szynki
    tarty ser
    przyprawy:bazylia, tymianek,vegeta

Gdy zostało zbyt dużo chleba i miałam pootwierane pewne puszki i buteleczki w lodówce, zabrałam się za obmyślanie planu wykorzystania tych dobrodziejstw. Nie smażę, więc pozostało skorzystanie z piekarnika. Chleb ułożyłam w szerokiej blaszce. Zmieszałam śmietany, pomidory, dodałam jajko i tarty ser dla zagęszczenia. Następnie przelałam do większej miseczki i dodałam pokrojoną szynkę w kostkę. Doprawiłam do smaku przyprawami. Zalałam chleb sosem zwracając uwagę, by szynka i ser dostały się też między kromki. Piekłam przez 20m w 180st. Pychotka, polecam

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz