Powered By Blogger

30.10.2011

Tagliatelle z łososiem i suszonymi pomidorami


Zainspirowana przepisami z zastosowaniem łososia, postanowiłam przygotować danie z jego użyciem. Znalazłam parę podpowiedzi i wymyśliłam wersję z użyciem składników:

* makaron tagliatelle (grube wstążki)                                     
* 2 filety z łososia - 250g
* 100g suszonych pomidorów
* kostka warzywna
* odrobina vegety i soku z cytryny
* dwie łyżeczki mąki ziemniaczanej
* przyprawy: gałka muszkatołowa i bazylia


Płaty łososia posypałam delikatnie vegetą i skropiłam sokiem z cytryny, po czym odstawiłam do lodówki na co najmniej godzinę. Makaron ugotowałam w osolonym wrzątku al dente. W tym czasie pokroiłam suszone pomidory na paseczki i wrzuciłam do wrzątku na ok. 25minut. Łososia pokroiłam na małe kawałki i dodałam do bulionu z kostki warzywnej. Gotowałam na niewielkim ogniu przez 20m. Powstały sos zagęściłam mąką ziemniaczaną rozrobioną z odrobiną wody i delikatnie doprawiłam gałką muszkatołową, pamiętając, że pomidory nadadzą potrawie wyrazisty smak. Ugotowany i odcedzony makaron dodałam do sosu i dokładnie wymieszałam. Delikatność łososia i wyrazistość pomidorów wspaniale się uzupełniają - polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz