Powered By Blogger

5.10.2012

Ziołowy filet drobiowy z brązowym ryżem


Potrzebujesz:

* filety z piersi kurczaka
* brązowy ryż
* zioła: tymianek, bazylia, rozmaryn
* bulion mięsny z kostki




Filety po umyciu, przygotowałam jak na kotlety i posypałam ziołami. W tym czasie zagotowałam wodę z dodatkiem pół kostki mięsnej w najniższym poziomie garnka do gotowania na parze. Po zmniejszeniu gazu, postawiłam kolejną część z filetami. Przykryłam pokrywką, ale nie szczelnie.

 Brązowy ryż najlepiej ugotować tradycyjnie (wg przepisu na opakowaniu), gdyż i tak jest lekko twardawy po ugotowaniu i na parze zajęłoby to zbyt dużo czasu. Filet można odwracać co jakiś czas. Należy zwrócić uwagę na to, by gotować na mniejszym ogniu, zapobiega to ewentualnemu przywieraniu (oznaka, że gotujemy na zbyt dużym płomieniu). Mięso drobiowe potrzebuje ok. 35-40m.

Polecam z dodatkiem surówki lub z marchewką z groszkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz