Powered By Blogger

21.10.2012

Farfalle z ricottą, rukolą, szynką i pomidorkami koktajlowymi

Często eksperymentuję przygotowując dania z uwielbianym przeze mnie makaronem. Wypróbowuję różne rodzaje zarówno pod względem kształtu jak i rodzaju mąki - ten ciemny z mąki z pełnego przemiału jest bardzo zdrowy.  Jest bowiem dobrym źródłem minerałów, w tym żelaza, fosforu, magnezu, miedzi i wapnia, a przede wszystkim manganu i selenu. Za cyberbabą: "Porcja makaronu pokrywa połowę zapotrzebowania na selen, a na mangan nawet 97% (makaron pełnoziarnisty). Makaron  pełnoziarnisty jest również bardzo dobrym źródłem witamin z grupy B, a zwłaszcza witaminy PP i tiaminy (witaminy B1), zapewniającej dobry nastrój. Makaron ma również sporo białka, wprawdzie nie w pełni wartościowego, ale po dodaniu niewielkiej ilości białkowego dodatku (np. sera) zapewnimy sobie pełnowartościową porcję białka".

Potrzebujemy:


* makaron farfalle (kokardki) z mąki z pełnego przemiału - 250g
* 125 g serka ricotta
szynka - kilka plasterków
* 150 g pomidorków koktajlowych
* łyżka masła
* oliwa z oliwek i sól do gotowania makaronu
* przyprawy: zioła prowansalskie, oregano, świeżo zmielony czarny pieprz, sól morska



Makaron ugotowałam al dente w osolonym wrzątku z dodatkiem oliwy. Po ugotowaniu, odcedziłam, ale nie przelewałam wodą i trzymałam w cieple.
W tym czasie, na niewielkim ogniu, roztopiłam łyżkę masła w rondlu. Nastepnie  rozpuściłam serek ricotta i dodałam makaron, dokładnie mieszając.



Szynkę pokroiłam w słupki, a rukolę opłukałam i dodałam do masy makaronowo-serowej. Dokładnie mieszałam. Pod koniec duszenia dodałam jeszcze umyte i przekrojone na połówki pomidorki koktajlowe.

Na koniec zdjęłam z ognia i doprawiłam przyprawami. Potrawa nie dość, że jest pyszna, to również pięknie się prezentuje. Polecam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz