Powered By Blogger

1.12.2011

Deser ze śliwkami i orzechami

 Ostatnio wymyśliłam taką słodkość pucharkową - Deser ze śliwkami i orzechami:


* galaretka jeżynowa lub owoce leśne
* 4 duże śliwki
* posypka-wiórki czekoladowe
* kilka orzechów włoskich
* bita śmietana (light)

Galaretkę użyłam z irlandzkiego supermarketu i opiszę jako ciekawostkę jak ją użyłam (nie wiem czy w naszych sklepach też takie są). Te zakupione w polskim sklepie są w proszku natomiast ta to galaretka w formie żelowej bryłki. Włożyłam ją do 100ml zimnej przegotowanej wody i podgrzałam w mikrofali - bryłka rozpuściła się i powstała galaretka w płynie. Następnie dolałam 400ml wody i po wymieszaniu można praktycznie od razu schładzać w lodówce. Zanim to nastąpiło, ułożyłam w pucharkach śliwki (wcześniej obrane, wydrylowane i pokrojone w kostkę) i zalałam je galaretką. Dosypałam od razu trochę wiórków czekoladowych, dzięki temu ozdobiły galaretkę, gdyż pospadały niżej. Po schłodzeniu i stężeniu w lodóce, przed samym podaniem wierzch ozdobiłam bitą śmietaną i posypałam pokruszonymi orzechami i wspomnianą już posypką czekoladową. Mniam!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz