Powered By Blogger

26.08.2013

Ryba zapiekana w folii z pieczarkami

Na 4 osoby potrzebne są:

* 4 filety z mintaja lub dorsza
* kilka pieczarek
przyprawy: bazylia, rozmaryn
sok z cytryny
odrobina przyprawy uniwersalnej

Ryby po rozmrożeniu pozbawiłam nadmiaru wody, ułożyłam na folii aluminiowej (błyszczącą stroną do środka) natarłam z obu stron przyprawami i skropiłam sokiem z cytryny, po czym odstawiłam na kwadrans .






W tym czasie zagotowałam wodę na kaszę jęczmienną, następnie ugotowałam ją w osolonym wrzątku.

Pieczarki obrałam i kapelusze pokroiłam w grube plastry. Rozłożyłam je na filetach rybnych. Delikatni skropiłam wnętrze folii aluminiowej oliwą z oliwek i szczelnie zawinęłam. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 180st przez kwadrans na środkowej jego części.

Podałam z kaszą polaną sosem pieczarkowym.





Sos Pieczarkowy:

kilka pieczarek
szklanka bulionu grzybowego
szklanka mleka
dwie łyżki masła
łyżka mąki

Pieczarki obrałam i dość drobno pokroiłam. Przesmażyłam w rondelku na łyżce masła. W oddzielnym garnku rozpuściłam łyżkę masła, po czym dodałam łyżeczkę mąki i rozmieszałam. Dolałam zimne mleko i dokładnie wymieszałam, by nie było grudek. W tym czasie zagotowałam wodę na bulion i po oddaniu kostki grzybowej dolałam do garnka. Na koniec dodałam przesmażone pieczarki i gotowałam kilka minut. Doprawiłam do smaku solą i pieprzem. Jesli potrzeba, można zagęścić odrobiną mąki, do której należy dolewać stopniowo sos i dobrze wymieszać. A na koniec dodać do tak przygotowanego sosu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz