Powered By Blogger

15.05.2013

Klopsiki na pomidorowo

  • 250g mięsa mielonego drobiowego,
  • 1/4 pęczka zielonej pietruszki,
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego,
  • 1 jajko,
  • 1/2 czerstwej dużej bułki lub odpowiednia ilość bułki tartej
  • pozostałe przyprawy: pieprz czarny mielony, sól, majeranek, bazylia,
  • można dodać odrobinę kolendry dla podkreślenia smaku
  • dowolny makaron (najlepiej spaghetti, tagliatelle lub penne)
  • 90 g przecieru pomidorowego
  • 150-200ml śmietany 18%
Jeśli wykorzystujemy czerstwą bułkę, jej odpowiedniej wielkości kawałek namaczamy w wodzie. Zieloną pietruszkę szatkujemy na drobne kawałki. 
 Do miski wkładamy mięso mielone, dodajemy bułkę tartą, poszatkowaną pietruszkę, dodajemy dobrze odsączoną z wody bułkę oraz wbijamy jajko. 
Następnie dodajemy przecier pomidorowy, kolendrę i pozostałe przyprawy do smaku. Ugniatamy wszystkie składniki w ręce, aż powstanie klejąca się masa. Gdyby się kleiła niedostatecznie, możemy dodać trochę mąki ziemniaczanej. 
Z powstałej masy formujemy małe kulki, kładziemy je kolejno na blaszce przykrytej papierem do pieczenia (dzięki temu nie musimy dodawać oleju). Pieczemy w piekarniku w  temp. 180°C przez około 20 minut,aż klopsiki będą ładnie przyrumienione. 
W czasie, gdy klopsiki piekły się w piekarniku, ugotowałam makaron. Przygotowałam też sos - śmietanę wymieszałam z przecierem pomidorowym oraz doprawiłam ziołami prowansalskimi. Podgotowałam na małym ogniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz