Powered By Blogger

15.05.2013

Ryba w kwadrans

Ostatnio chciałam przygotować szybki obiad z wykorzystaniem filetów rybnych. Chciałam poszukać alternatywy dla ryby gotowanej na parze i tak powstała ta propozycja
Na dwie porcje potrzebujemy:

* dwa duże filety z ryby typu mintaj
*2-3 łyżki masła
* przyprawy: sól morska i świeżo zmielony pieprz
* odrobina soku z cytryny


Rybę po rozmrożeniu odsączyłam z nadmiaru wody, następnie oprószyłam solą i pieprzem oraz pokropiłam sokiem z cytryny. Odstawiłam na chwilę.



W tym czasie przygotowałam sałatkę: tym razem sałata oraz pomidorki koktajlowe.

Filety rybne ułożyłam na folii aluminiowej na tacce do pieczenia (wygodniej niż na samej kratce zwłaszcza przy wyjmowaniu ryby z piekarnika. Na filetach rozłożyłam wiórki masła. Piekłam w temp. 180st ok. kwadrans.

W czasie, gdy zapiekałam filety, zagotowałam wrzątek z odrobiną soli (dwie szklanki) a następnie wsypałam brązowy ryż (objętość jednej szklanki). Gotowałam na średnim ogniu od czasu do czasu mieszając aż ryż wchłonął całą wodę.

Nie przygotowywałam już żadnego sosu - uważam że niepotrzebnie zasłoniłby smak brązowego ryżu i ryby.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz