Powered By Blogger

14.07.2012

Mousse au chocolat

Czekoladowy deser - przepis z książki "Dla łasuchów" wydawnictwa Naumann&Gobel.

 Składniki:

200 g ciemniej czekolady (70-75% kakao)
60 ml świeżo zaparzonej kawy espresso
5 jajek
szczypta soli
75 g cukru
miąższ z 1 laski wanilii
125 ml śmietany



Czekoladę stapiamy w ciepłej kąpieli wodnej i ubijamy z gorącą kawą. Oddzielamy białko od żółtek
Białka ubijamy z solą, stopniowo dosypując 40 g cukru
Żółtka ucieramy z resztą cukru i miąższem wanilii na gęsty, jasny krem. Krem mieszamy z dodawaną łyżkami czekoladą, a następnie z białkiem. Następnie ubijamy śmietanę (można użyć już ubitej) i mieszamy z musem czekoladowym.
Mus przekładamy do pucharków i wstawiamy do lodówki na co najmniej 4 godziny.

Ja posypałam jeszcze płatkami migdałowymi i wiórkami czekoladowymi. Smacznego.

Podałam też kiedyś w połówkach dużego jajka czekoladowego. Dodałam truskawki i posypałam płatkami z białej czekolady.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz