Powered By Blogger

3.07.2012

Ciasteczka z wiśniami, żurawiną i czekoladą

Ostatnio wypróbowałam przepis z książeczki wydawnictwa Naumann & Gobel - składniki na ok. 30 sztuk:

100 g białej czekolady
135 g mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki zmielonego cynamonu
szczypta soli
85 g masła
65 g białego cukru
60 g brązowego cukru
miąższ z 1 laski wanilii
1 łyzka mleka
1 jajko
40 g suszonych wiśni
40 g suszonej żurawiny

2 blachy wyłożyłam papierem do pieczenia, a piekarnik nagrzałam do temp. 170 st (bez termoobiegu lepiej 190st).

Białą czekoladę posiekałam drobno. Następnie wymieszałam w misce z proszkiem do pieczenia, cynamonem i sola.

W garnku stopiłam masełko, po czym zdjęłam z palnika. Mieszałam z cukrem białym i brązowym tak długo, aż się rozpuściły. Następnie kolejno dodawałam do masła i dokładnie mieszałam: miąższ wanilii, mleko i jajko. Tak powstałą masę włożyłam do mąki i wymieszałam, aby na koniec dodać siekaną czekoladę, wiśnie i żurawinę.

Ciasto nabierałam łyżką i ukladałam na papierze do pieczenia, zachowując odstepy ok.5 cm. Pieczemy przez 12-15 minut. Ciasteczka najlepiej ostudzić na kratce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz