Powered By Blogger

6.07.2012

Kotlety jęczmienne z pieczarkami

Przepis z gazety Dania za grosik, trochę przeze mnie zmieniony  (zrezygnowałam z 2 ząbków czosnku, cebuli  i oleju, a dołożyłam pieczarki do masy na kotlety, a nie do sosu).


Kotlety jęczmienne z pieczrkami - 2 porcje

10 dag pieczarek
2 łyżki masła
szklanka ugotowanej na sypko kaszy jęczmiennej
2 łyzki tarej bułki (oraz do panierowania)
2 jajka
sól i pieprz
odrobina vegety do jajka
odrobina oliwy w sprayu

Pieczarki oczyściłam, posiekałam drobno i poddusiłam na łyżce masła. W tym czasie ugotowałam kaszę na sypko w osolonym wrzątku. Następnie dodałam pieczarki do kaszy, dosypałam tartą bułkę, wbiłam jedno jajko i przyprawiłam pieprzem i solą. Można dodać także odrobinę bułki ziemniaczanej, jeśli nie mają wystarczająco gęstej konsystencji. Jeśli ją dodamy, to dobrze jest jeszcze nieco doprawić.

Z masy formowałam owalne kotlety, posypywałam je bułką tartą, a potem obtaczałam w roztrzepanym jajku z odrobiną vegety. Delikatnie spryskałam odrobiną oliwy w sprayu. Piekłam w piekarniku na złoty kolor. Czas i temperaturę należy dostosować do swego piekarnika. U mnie przeważnie 200-210 st i ok. 30 minut.
Kotlety można podać z ziemniakami i surówką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz