Powered By Blogger

23.04.2013

Barszcz czerwony z sokiem żurawinowym

Często piję sok żurawinowy, lubię jego charakterystyczny słodko-cierpki smak. Polecam, bo jest zdrowy, zwłaszcza wzmacnia drogi moczowe. Z tego względu, że często mam kartonik tego soku w domu, postanowiłam urozmaicić smak barszczu czerwonego, wypróbowując ten właśnie sok.

Potrzebne są:

* 4 średnie lub duże czerwone buraki
* kilka średnich ziemniaków
* fasolka zielona i groszek zielony - mogą być z mrożonki
* liść laurowy
* kilka ziaren ziela angielskiego i świeżo zmielonego pieprzu
* sól lub przyprawa uniwersalna
* majeranek świeży lub suszony
* szklanka soku żurawinowego

Buraki obrałam, umyłam, pokroiłam w paski, a następnie ugotowałam do miękkości w 1l wrzącej wody. W tym czasie obrałam i pokroiłam w dość drobną kostkę ziemniaki. Warzywa zalałam 1,5 zimnej wody, dodałam pokrojone ziemniaki oraz ugotowane wcześniej buraki (można dodać też wywar z buraków, wtedy zalewamy warzywa i ziemniaki odpowiednio mniejszą ilością wody). Zmniejszyłam ogień na kuchence, po czym do wywaru dolałam szklankę soku żurawinowego i wymieszałam, nadal go podgrzewając.

Następnie wrzuciłam liść laurowy i ziarenka ziela angielskiego oraz doprawiłam pozostałymi przyprawami. Na koniec posypałam majerankiem.
Można podawać z kleksem gęstej śmietany. Dzięki dodaniu soku żurawinowego barszcz zyskał na oryginalności i te smaki dobrze się skomponowały, przynajmniej dla mnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz