Powered By Blogger

2.02.2013

Jabłecznik z bakaliami


Przepis mam od siostry, którą serdecznie pozdrawiam!


Potrzebne są:

* 6 dużych jabłek
* 1 szklanka cukru
* 3 jaja
* 2 szklanki mąki
* 1 łyżeczka proszku
* 1 łyżeczka sody
* 1 szklanka pokrojonych bakalii



Jabłka pokroiłam w kostkę, zasypałam cukrem, dodałam bakalie i odstawiłam na godzinę do lodówki. Wbiłam jajka, wsypałam mąkę wymieszaną z proszkiem i sodą. Wszystkie składniki wymieszałam drewnianą łyżką i przełożyłam do blaszki wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą. Piekłam w 180st przez 40m.

Wedle sugestii Lilusi50:"Można dodać po szczypcie: cynamonu, gałki muszkatołowej, soli i goździków (mielonych). Ta mieszanka przypraw rewelacyjnie podnosi walory każdego ciasta z bakaliami. Ja jeszcze moczę bakalie w kieliszku rumu i dwóch kieliszkach brandy".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz