Powered By Blogger

24.09.2012

Brownie


 
Brownie to ciasto czekoladowe typowe dla kuchni amerykańskiej, popularne również na Wyspach Brytyjskich i w Irlandii. Nazwa pochodzi od charakterystycznego, ciemnobrązowego koloru brownie.
Ciasto to nie dość, że pyszne, to ma jeszcze jedną niewątpliwą zaletę - trudno go popsuć, bo z natury jest...nieudane. Podobno jego przypadkowa pomysłodawczyni, Mildred "Brownie" Schrumpf, podczas przygotowania klasycznego ciasta z czekolady zapomniała dodać proszku do pieczenia. Tak powstało amerykańskie brownie - może niezbyt estetycznie wygląda, ale za to jak smakuje...


Ciasto przygotowywuje się z gorzkiej czekolady, jajek, cukru, masła i niewielkiej ilości mąki. Częstym dodatkiem do brownie są orzechy. Pierwsze opublikowane przepisy na brownie pochodzą z 1904.
 
Przepis mam z opakowania czekolady do wypieków "Wonderbar"

Potrzebujemy:

140 g gorzkiej czekolady np. Wonderbar
225 g masła
5 jajek
450 g cukru, oryginalnie caster sugar (cukier o drobnych kryształkach, stosowany tu również jako cukier puder)
110 g mąki
55 g kakao w proszku np. Puchatek



Piekarnik nagrzałam do 190st. Kwadratową blaszkę wyłożyłam papierem do pieczenia. Następnie na małym ogniu rozpuściłam razem masło i cukier. Jednocześnie można rozpuścić połamaną na kawałki czekoladę w kąpieli wodnej (w metalowej misce nad garnkiem z gorącą, ale nie gotującą się wodą).



Po zdjęciu z ognia dodałam resztę składników: mąkę, jajka i kakao. Wygodnie jest zmiksować robotem kuchennym. Na koniec dodałam również rozpuszczoną  czekoladę.

Po przełożeniu masy do blaszki piekłam ciasto w przez 30-40 minut. Ciasto powinno mieć upieczoną górę, ale wciąż miękki środek. Ciasto zostawiamy w blaszce do wystygnięcia. 

Najwygodniej je pokroić na kwadraty, gdy wystygnie.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz