Powered By Blogger

26.04.2012

Krupnik z grzybkiem

Potrzebujesz:

* 3-4 skrzydełka kurczaka
* kilka suszonych grzybków
* warzywa: marchewka, seler, pietruszka
* liść laurowy i ziele angielskie
* kilka ziaren pieprzu
* kilka średnich ziemniaków
* 1/2 szklanki kaszy perłowej
* sól i pieprz / przyprawa do zupy
* natka pietruszki


Grzybki dobrze jest namoczyć we wrzątku przez noc.
Skrzydełka gotowałam najpierw oddzielnie w wodzie przez ok. 20m. (zawsze tak robię, by uniknąć tzw. "szumów" w zupie), a w tym czasie przygotowałam warzywa do wywaru.
Warzywa oczyściłam, obrałam i pokroiłam w kostkę. Dodałam je wraz z suszonymi grzybami do wywaru mięsnego (po zmianie wody).
Do gotującego się wywaru dodałam liść laurowy, ziele angielskie i ziarna pieprzu. Skrzydełka można wyjąć z wywaru i po obraniu z mięsa, dodać je do zupy wraz z pokrojonymi w kostkę ziemniakami i kaszą.
Gotujemy do miękkości składników. Dobrze jest jeszcze doprawić do smaku przed podaniem i posypać natką pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz