Powered By Blogger

29.03.2012

Elicoidali z ricottą i sosem warzywno-mięsnym

Ostatnio zainspirował mnie pewien przepis, który zaadaptowałam w ten sposób:

Elicoidali z ricottą i sosem warzywno-mięsnym

makaraon elicoidali (prążkowane rurki) - 200g
kiełbasa
pieczarki 200g
ricotta 150g
puszka pomidorów
przyprawy: zioła prowansalskie, bazylia, pieprz
tarty ser żółty

Makaron gotowałam al dente i w tym samym czasie pokroiłam kiełbasę w dość drobną kostkę, a pieczarki w półplasterki (można drobniej). Na maśle delikatnie przesmażyłam kiełbasę, po czym dodałam pieczarki i zmniejszając ogień - dusiłam razem pod przykrywką. Następnie dodałam rozgniecione pomidory wraz z zalewą.


Gdy sos stracił zapach surowizny i trochę się zredukował, dodałam ricottę, po czym doprawiłam bazylią.
Pod koniec duszenia dodałam zioła prowansalskie oraz trochę pieprzu.






Następnie połączyłam z ugotowanym i przecedzonym makaronem, który trzymałam w przykrytej misce.





Można też dodać ser żółty, który się delikatnie rozpuści. Na zdjęciu danie bez dodanego jeszcze sera.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz